mandag 18. mai 2009

Sydney




Vi skiltes fra Karl Kristian, Veronica, Eli og Christian etter en rent fantastisk biltur som jeg tror ga mersmak hos samtlige! Resten av gjengen dro dagen etterpaa for aa besoeke Christians venninne, Laura, i Melbourne. Solvaar og jeg reiste for aa treffe igjen soeskenbarnet mitt, Stine, som studerer ett semester ved universitetet i Sydney.


Det viste seg at alt styret med kjoep av surfebrett ikke helt var over ennaa, da Christian, Karler og jentene maatte tilbringe endeloese timer for aa faa sendt brettene med kargo tilbake til Norge! Karl Kristian fikk nemlig en regning paa 700 US dollar for overvekten for de 4 brettene, og det var klart at en annen loesning maatte finnes! Jeg setter veldig pris paa hjelpen jeg faatt med aa faa brettet brakt tilbake til norsk jord og kalde, norske vestlandsboelger:)

Uansett satt Solvaar og jeg i flyet paa vei til operabyen Sydney og var spente paa hvilken storby som skulle moete oss! Jeg hadde masse forestillinger paa forhaand hvordan alt saa ut og fungerte men var uansett sikker paa at det maatte bli en stor kontrast til de soer - amerikanske millionbyene vi hittil har besoekt! Vi landet sent paa kvelden den 26. april, kledd som vanlig etter tropiske temperaturer! Selvom nok Stine paa ett eller annet tidspunkt nok hadde fortalt oss at hoesten hadde kommet til det sydlige australia, var dette en opplysning som jeg lett fortrengte i min lengsel etter mer sol og varme! Vi ankom Bondi Junction lett forfrosne, men det loeste seg raskt etter at Stine tok oss hjem til en varm velkomst i studentleiligheten! Signe, Stines romvenninne, var saa hyggelig aa tilbudte oss soverommet sitt, noe vi er veldig takknemlige for!!


Mens Stine og Signe var paa skolen om dagen, brukte Solvaar og jeg tiden i Sydney til sightseeing og shopping! Vi hadde begge behov for utskiftning av garderoben (dvs sekken..) og det gikk dermed med noen timer paa ulike kjoepesentre. Vi kunne ikke dra fra Sydney uten aa se mer av byen enn innsiden av butikkene Billabong og Ripcurl, saa vi var pent noedt til aa ta oss tid til aa oppleve operahuset og en "citywalk" gjennom en bydel fra tiden under brittene.

Jeg tror vi begge var enige om at Sydney var en svaert behagelig by etter vaar smak! Som den matmonsen jeg er, legger jeg veldig mye i aa smake paa de de ulike matkulturene vi moeter under reisen, men kan fremdeles ikke unngaa aa synes at det var utrolig deilig aa kunne handle sin egen mat igjen og lage hjemmelaget pizza og spise Jarlsberg og grovbroed til frokost.
Vi takker Stine og Signe saa mye for at vi fikk overnatte hos dem til tross for deres hektiske studiedager! Det skal sies at det er det beste hotellet vi har funnet saa langt;)

Erlend lengter etter boelgene paa Bondi Beach og er klar for Bali!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar